به نام خدا
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش
× تاریخچه مرکز
× چشم انداز
× رسالت
× ارزش ها
× اهداف کلان
× ماهیت استراتژیک مرکز
× استراتژی های مرکز
تاریخچه مرکز :
ابتدا به صورت درمانگاه و مرکز واکسیناسیون که ساختمان آن در محل غذاخوری فعلی بوده فعالیت داشته است. پس از واگذاری املاک، فعالیت رسمی بیمارستان با احداث ساختمان 3 طبقه موجود در سال 1340 آغاز گردید. به دنبال آن به ترتیب ساختمان های فعلی درمانگاه ها و پاویون پزشکان در سال 1347 و ساختمان 8 طبقه (ساختمان اصلی بخش ها) در سال 1348 افتتاح شده است.
چشم انداز:
ما می خواهیم مرکز پزشکی آموزشی درمانی شهدای تجریش یکی از مراکز اصلی و مجهزترین و کامل ترین مراکز ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، درمانی و بهداشتی در سطح کشور و منطقه باشد.
رسالت:
مرکز پزشکی آموزشی درمانی شهدای تجریش در نظر دارد در 5 سال آینده با ایجاد شرایط مناسب در حیطه آموزش پزشکان عمومی و دوره های تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی رشته های مختلف جراحی عمومی، عروق و تروما، جراحی مغز و اعصاب و نوروفانکشنال، ارولوژی ( پیوند کلیه و ترمیمی)، نورولوژی، داخلی، طب اورژانس، طب فیزیکی و توانبخشی، پوست، انکولوژی و رادیوتراپی، اطفال، زنان و زایمان، بیهوشی، تصویربرداری پزشکی، پاتولوژی و ... خدمت ارائه نماید. همچنین بسط و ایجاد مراکز تحقیقاتی مستقل و ارائه خدمات درمانی با استفاده از آخرین امکانات و تجهیزات به مراجعه کنندگان، به روز رسانی و تجهیز مرکز به آخرین امکانات تشخیصی و درمانی، جذب و بکارگیری نیروی انسانی کارآمد، متعهد و توانمند در رده های مختلف سازمانی و ارائه خدمات با کیفیت مطلوب در راستای افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان به همه بیماران داخلی و خارجی، رسالت اصلی این سازمان می باشد.
ارزش ها:
باور داشتن به ارزش گذاری انسان بعنوان جانشین خدا بر زمین، خدمت به همنوع، مشتری مداری، اولویت مقوله سلامت بعنوان زیربنای توسعه پایدار، توجه ویژه به ارتقاء کیفیت زندگی، ارتقاء مستمر کیفیت ارائه خدمات از طریق سیاست گذاری داخلی، برنامه ریزی، اجرا و نظارت پیوسته و عدالت محوری در ارائه خدمات جزء مهم ترین ارزش های سازمان می باشد.
اهداف کلان:
v ارتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات درمانی، تشخیصی و بهداشتی به مراجعین
v ارتقاء کیفیت آموزش بالینی به فراگیران و تربیت نیروی انسانی کارآمد در بخش درمان
v افزایش تولید علم و دانش پزشکی
v بهبود رضایتمندی مشتریان
استراتژی های مرکز
1. ساماندهی وضعیت مالی بیمارستان
2. پیاده سازی سیستم حاکمیت خدمات بالینی ( اجرای محورهای مدیریت خطر و ایمنی بیمار، استفاده از اطلاعات بیمارستانی، ساماندهی امور اداری بیمارستان درخصوص استخدام، ارزیابی، آموزش و ... کارکنان، توانمندسازی کارکنان در جهت ارتقاء عملکرد حرفه ای شان، رسیدگی به شکایات بیماران و توجه به انتقادات و پیشنهادات آنها و افزایش رضایتمندی مشتریان و ...)
3. تکمیل سیستم اطلاعات بیمارستان و پرونده الکترونیکی بیماران
4. بررسی کاهش تصدی گری و واگذاری برخی از بخش ها به مراکز خصوصی
5. پیاده سازی استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار در مرکز
6. فعال نمودن نشست ها و هم اندیشی اعضاء هیئت علمی
7. ساماندهی عملیات عمرانی ضروری بیمارستان
8. راه اندازی سرویس توریسم درمانی (VIP)
9. ارتقاء فعالیت های آموزشی و پژوهشی بیمارستان
10. حرکت در جهت بهره مندی بیشتر از کمک های خیرین