و بدا و بدان که هیچ چیر به اندازه نیکی کردن به مردم و سبک کردن بار مشکلاتشان و وانداشتن آنها به کارهای تحمیلی خاطرشان را آسوده نمی سازد.
حضرت علی (ع) در نامه 53
توصیه هایی کوچک اما کارآمد به مناسبت هفته تکریم ارباب رجوع (14 لغایت 20 ماه مبارک رمضان):
· لطفاً خود را به جاي ارباب رجوع بگذاريد.
· تبسم يك زبان همگاني است كه مردم سرتاسر دنيا آن را درك مي كنند.
· شكايات ارباب رجوع را به حساب پيشنهادات آنها بگذاريد.
· در برخورد با ارباب رجوع ناراحت ، سياست ، (( سعي ام را مي كنم )) اعجاز مي كند.
· در هنگام خشم تصميم نگيريم.
· به ياد داشته باشيم كه خود مانيز براي ساير ادارات ارباب رجوع هستيم آنچه را به خود نمي پسنديم به ديگران نيز نپسنديم.
· به خاطر انجام دادن وظيفه خود به ارباب رجوع منت نگذاريد.
· ارباب رجوع را مثل توپ به همديگر پاس ندهيد.
· هميشه بايد باور داشته باشيم كه ما فقط و فقط به خاطر ارباب رجوع حقوق مي گيريم.
· به جاي اينكه انرژي خود را صرف شناسايي عاملين مشكل كنيد ، مشكل را حل كنيد.
· اگر كاري نمي توانيد برايش انجام دهيد يا در حيطه وظايف شما نيست با متانت و خوشرويي راهنماي اش كنيد تا تكليف خود را بداند.
نماینده محترم تکریم ارباب رجوع در مرکز : سرکارخانم مریم نیکوکلام
|